Jaronwoj Blog Warszawa Polska


Opis systemu radiolatarni NDB (ПРС) lotniskowej
Styczeń 2, 2011, 3:46 pm
Filed under: legislacja | Tagi: , ,

Приводная радиостанция (ПРС) Nadajnik radiolatarni bezkierunkowej NDB

Radiostacja NDB naziemna

Radiostacja NDB naziemna

 

Radiokompas RMI na samolocie TU-154M

Radiokompas RMI na samolocie TU-154M

Radiokompas RMI na pokładzie TU-154M

Radiokompas RMI na pokładzie TU-154M

Rysunek lotniskowy  dla radiolatarnii WPP klasy I-II-III

Rysunek lotniskowy dla radiolatarnii WPP klasy I-II-III

Plan horyzontalny  radiolatarni  WPP wymiary na lotnisku

Plan horyzontalny radiolatarni WPP wymiary na lotnisku

Zakres obszaru dla radiolatarni WPP klasy I-II-III

Zakres obszaru dla radiolatarni WPP klasy I-II-III

Tabela klas radiolatarni WPP

Dane dotyczace rozwiazań techniki rosyjskiej w zakresie wyposazenia lotnisk i przyrzadów pokładowych TU-154M .
Analiza pobieżna dokonana według dokumentu normtaywnego władz rosyjskich.
Приказ Министерства промышленности и торговли РФ от 30 декабря 2009 г. № 1215
„Об утверждении нормативных методических документов, регулирующих функционирование и эксплуатацию аэродромов экспериментальной авиации”
В соответствии с Положением о Министерстве промышленности и торговли Российской Федерации, утвержденным постановлением Правительства Российской Федерации от 5 июня 2008 г. № 438 (Собрание законодательства Российской Федерации, 2008, № 24, ст. 2868; № 42, ст. 4825; № 46, ст. 5337; 2009, № 3, ст. 378; № 6, ст. 738; № 11, ст. 1316; № 33, ст. 4088), поручением Правительства Российской Федерации от 8 июля 2008 г. № СИ-П7-4100 и в целях государственного регулирования деятельности аэродромов экспериментальной авиации приказываю.

Nieniejsze opracowanie jest dla oceny ustaleń według opisu z Wikipedii.

Radiolatarnia bezkierunkowa, NDB (ang. Non-Directional Beacon) – naziemny nadajnik radiowy o charakterystyce bezkierunkowej, pracujący na w zakresie częstotliwości 190-1750 kHz, zwykle z rastrem 1 kHz (fale od długich do średnich), wykorzystywany w systemie radionawigacji lotniczej.

Radiolatarnie umieszcza się najczęściej na osi pasa lotniska, kilka kilometrów przed jego progiem. Radiokompas ADF (ang. Automatic Direction Finder) zainstalowany na pokładzie statku powietrznego, po dostrojeniu do częstotliwości wybranej radiolatarni, wskazuje na nią kąt kursowy. Kierunkowa antena ramowa radiokompasu ustawiana jest na najsłabszy sygnał, co wynika z ostrzejszego minimum niż maksimum charakterystyki kierunkowej anteny, w stosunku do anteny dookólnej.

Żródło Wikipedia

 Kejow


Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d bloggers like this: