Jaronwoj Blog Warszawa Polska


Szantaż upadłością PKP PR – dziwny ruch na rynku kolejowym
Listopad 3, 2009, 7:46 am
Filed under: Transport | Tagi:

Szantaż upadłością PKP PR – dziwny ruch na rynku kolejowym

Zdaniem Wacha wniosek o upadłość, jaki ma przygotować zarząd PKP PR na zlecenie rady nadzorczej, jest bardzo niebezpieczny. Wyjaśnił, że ogłoszenie upadłości spółki spowoduje odebranie jej licencji na przewozy. W takiej sytuacji zabrakłoby połączeń kolejowych w regionach, a pasażerowie zostaliby pozostawieni sami sobie.

Jak poinformował Olszewski, w momencie usamorządowienia PKP PR, zadłużenie spółki wynosiło 360 mln zł. Spółka uważa, że działania PKP Intercity oraz PKP SA mogą być odbierane jako próba wyeliminowania pociągów InterRegio. Taka sytuacja, zdaniem zarządu PKP Przewozy Regionalne, jest bardzo niepokojąca, gdyż może doprowadzić do zmonopolizowania przez PKP Intercity przewozów ponadregionalnych i do ograniczenia pasażerom dostępu do usług innych przewoźników.

PKP Przewozy Regionalne to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w kraju. Dziennie uruchamia około 3 tys. pociągów i przewozi ok. 200 tys. osób. Firma zatrudnia ok. 16 tys. pracowników. Od grudnia 2008 r. należy do samorządów.

http://logistyka.wnp.pl/prezes-pkp-musi-dojsc-do-porozumienia-z-pkp-przewozy-regionalne,92890_1_0_0.html

Prezes Grupy PKP Andrzej Wach jest optymistą.

FAKTYCZNIE JEST KONFLIKT O PIENIĄDZE Z KAS PKP PR ZA BILETY INTER CITY
 

Aktualnie w około 1100 kasach należących do Przewozów Regionalnych można bez przeszkód kupić bilet na pociąg pośpieszny, ekspres, czy Intercity; problemu nie stanowi też kupno biletu na pociągi osobowe w ponad 300 kasach spółki Intercity. Właściciel kasy pobiera 8,5 procentową prowizję od każdego sprzedanego biletu, a resztę przekazuje spółce obsługujące dane połączenie. Rzecz w tym, iż od wiosny Przewozy Regionalne mają kłopot z terminowym przekazywaniem tych pieniędzy. Kwota zaległości wobec Intercity przekroczyła już 100 milionów złotych. Dwa tygodnie temu z tego powodu omal nie doszło do zerwania umowy o wzajemnym świadczeniu usług, co skończyłoby się kompletnym bałaganem w systemie sprzedaży biletów. Teraz Intercity sięgnęło po komornika. Fakt, iż pod koniec września sąd wydał nakaz zobowiązujący Przewozy Regionalne do zapłaty 89 mln złotych pozwolił na rozpoczęcie egzekucji tych zaległości.

– Byliśmy zmuszeni do takiego kroku. Gdybyśmy tego nie zrobili, moglibyśmy zostać oskarżeni o działanie wbrew interesom naszej spółki – argumentuje Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

Przedstawiciele centrali Przewozów Regionalnych nie chcieli wczoraj komentować sprawy. Rzecznik spółki Piotr Olszewski powiedział jedynie, iż wydane przez sąd orzeczenie nie jest prawomocne i przewoźnik na pewno będzie się od niego odwoływać. Nie zakwestionował samej kwoty zaległości, a to oznacza, że spółka wcześniej czy później będzie musiała wysupłać ponad sto milionów złotych. Skąd je weźmie? Jednym ze źródeł finansowania spółki są dotacje ze strony samorządów wojewódzkich. Dzięki dotacji samorządu województwa śląskiego, nasz regionalny zakład PKP PR codziennie wypuszcza w trasę 430 pociągów osobowych.

– Zajęcie konta Przewozów Regionalnych przez komornika nie powinno wpłynąć na wysokość dofinansowania z naszej strony. Traktujemy to jako wewnętrzną sprawę spółki. Na wszelki wypadek będziemy się jednak przyglądać jej poczynaniom. Obecnie mamy większe możliwości kontroli spółki, gdyż przedstawiciel marszałka zasiada w jej Radzie Nadzorczej – mówi Witold Trólka z biura prasowego urzędu marszałkowskiego w Katowicach.

http://finanse.wp.pl/kat,12571,title,PKP-Przewozy-Regionalne-maja-100-mln-zl-dlugow,wid,11591914,wiadomosc.html

PODSUMOWANIE

Tam gdzie dwóch sie bije trzeci korzysta ( zgadywanka)

* komornik

* handel długami

* Skarb Państwa

* koleje zagraniczne ( taniej kupią firmę upadlą)

* grupa kolesiów ( nieustalona grupa prywatyzacyjna)


Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d bloggers like this: