Jaronwoj Blog Warszawa Polska


Koleje Dużych Prędkości 350 km/h-projekt łódzki Kropiwnickiego
Listopad 2, 2009, 5:00 pm
Filed under: Transport | Tagi: ,

Koleje Dużych Prędkości 350 km/h-projekt łódzki Kropiwnickiego

Rząd przyjął „Master Plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku”

19 grudnia 2008 r. Rada Ministrów podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia strategii ponadregionalnej „Master Planu dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 roku”. Master Plan jest strategicznym dokumentem planistycznym, pozwalającym podejmować zadania inwestycyjne oraz tworzyć harmonogram ich realizacji, szczególnie w zakresie: projektowania i przygotowywania inwestycji, budowy i modernizacji infrastruktury, świadczenia usług przewozowych oraz zarządzania i utrzymania infrastruktury kolejowej. Do najważniejszych zadań Master Planu należy m.in. zapewnienie konkurencyjności kolei w relacji do innych gałęzi transportu, ograniczenie szkód w środowisku wynikających ze wzrostu zapotrzebowania na transport, zagwarantowanie warunków do podnoszenia jakości obsługi klientów oraz zapewnienie stabilnego finansowania infrastruktury kolejowej. W Master Planie ujęto też program budowy kolei dużych prędkości w Polsce.
MASTER PLAN DLA TRANSPORTU KOLEJOWEGO
Miasto przebuduje gruntownie dworzec Łódź-Fabryczna, zostanie on przeniesiony pod ziemię. Tunel średnicowy stanie się częścią linii Kolei Dużych Prędkości, która docelowo połączy Warszawę, Łódź, Poznań oraz Wrocław. Tym samym będą mogły przejeżdżać pociągi osiągające prędkość nawet do 350 km/h. Mimo tej dużej podziemnej inwestycji władze miasta chcą też zachować i odnowić zabytkowy budynek dworca Fabrycznego. Choć z dworcem nie będzie on już miał nic wspólnego. Budynek dworca Fabrycznego zostanie zachowany, ale będzie pełnił inną funkcję. Żałuję tylko, że nie mogliśmy zrobić tego dla dworca Kaliskiego, ale to było nie za naszej władzy – powiedział prezydent Jerzy Kropiwnicki. – Oprawimy ładnie naszą perłę – dodał gospodarz miasta.
Link http://www.wnp.pl/wiadomosci/92866.html
 
 
Prezentacja projektu PLK PKP
http://www.plk-inwestycje.pl/fileadmin/Koleje_duzych_predkosci/HS-POL_1_.pdf
Doświadczenia krajów posiadających już linie dużych prędkości wskazują, że podjęcie ich budowy wynika z trzech grup przesłanek:
  • niewystarczająca zdolność przewozowa istniejących linii kolejowych;
  • niewystarczający poziom jakości oferty przewozowej, zwłaszcza w zakresie czasu przejazdu;
  • potrzeba zbudowania brakującego elementu w istniejącej sieci kolejowej.
Biorąc pod uwagę obecny stan infrastruktury kolejowej, w Polsce występują wszystkie wymienione wyżej przesłanki budowy systemu KDP.
 
 
Jestem optymistą co do projektu w Łodzi oraz linii „Y” Warszawa – Wrocław.

Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d bloggers like this: