Jaronwoj Blog Warszawa Polska


Letni konkurs piwny – piwo Special dla spragnionych
Sierpień 13, 2009, 5:40 pm
Filed under: Uncategorized, znak towarowy | Tagi: , , ,

Letni konkurs piwny – piwo Special dla spragnionych

Uczestnictwo w analizie i konsmpcja tylko  pow. 18 lat zgodnie z zaleceniem ostrzeżenie ” alkohol w piwie suzkodzi zdrowiu”.

Niniejsze nie jest reklamą tylko ilustracją analizy rynku piwa polskiego.

Special Zagorka nr.1

Special Strong nr.2

Special Savoy nr 3

Special India nr 4

Old Milwauke nr 5

Special z kija nr 5

Co na temat gustu , smaku , temperatury i konsupcji piwa sadzą blogerzy

DANE EKONOMICZNE Z POLSKI – KRYZYS

Wzrostem sprzedaży o 1,7 proc., to zapoczątkowane pod koniec 2008 roku spadki są kontynuowane.

W czwartym kwartale 2008 r. sprzedaż piwa w Polsce spadła o 0,8 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2007 r. Dzięki lepszej sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach cały rok 2008 zakończył się dla browarów na niewielkim plusie.
W 2008 browary sprzedały 35,6 mln hl piwa. Ujemny wynik krajowej sprzedaży w końcówce roku był jednym z pierwszych sygnałów ograniczenia konsumpcji. Wstępne dane z początku roku 2009 potwierdzają silną tendencję spadkową w branży. Rynek piwa wchodzi zdecydowanie w okres regresu, osiągnąwszy poziom nasycenia. Browary Polskie, organizacja skupiająca czołowych producentów piwa, nie chce prognozować sprzedaży na cały 2009 r., ale spodziewa się raczej spadku niż wzrostu w stosunku do 2008 r.
Jest kilka przyczyn złych prognoz dla branży piwnej, poza spowolnieniem, które dotyka cała gospodarkę. Podwyżka od 1 marca 2009 r. stawki podatku akcyzowego o 13,6 proc. może pogłębić negatywne dla browarów tendencje na rynku. Podwyżka akcyzy przełoży się według browarów na wzrost ceny piwa w detalu od 6 do 9 groszy na półlitrowej butelce (Ministerstwo Finansów szacuje ten wzrost na 7 groszy).
Akcyza na piwo rośnie w większym stopniu niż na alkohole mocne.

Struktura opakowań  piwa na rynku polskim

                         2005            2006          2007        2008  

Butelka               54%         53%            47%           46%

 Puszka              36%             38%           45%             47%

 KEG                        10%           9%                  8%              7% 
Link HANDEL-NET

Dla twórcy komentarz łaczacego walory i analizę pochwała i ……

Advertisements

Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d bloggers like this: