Jaronwoj Blog Warszawa Polska


Najtańsze ciężarówki z odliczeniem podatku VAT

Najtańsze ciężarówki z odliczeniem podatku VAT

Najmniejszy model z homologacją ciężarową, Fiat Panda 1.1 Active jest obecnie najtańszą czteroosobową ciężarówką dostępną w Polsce. Jego cena wynosi 30 729,51 zł netto (37 490 zł brutto).

OSZCZĘDNOŚCI NA ZAKUPIE SAMOCHODU Z HOMOLOGACJA POJAZDU CIĘŻAROWEGO

Kupując samochód za ok 100 tyś zł można od niego odliczyć ok 8200zł VATu pod  warunkiem, że ma homologację ciężarową co kosztuje dodatkowe ok 3000 brutto.  Przeważenie taki homologację mają samochody z nadwoziem kombi, które są o ok. 4000 zł droższe od sedanów/hatachbacków.

Tak więc mamy:
– sedana za kwotę 96 tyś brutto – 6tyś VAT daje koszt nabycia 90tyś
– kombi za kwotę 103 tyś brutto – 22%VAT daje koszt nabycia 84.5 tyś

co daje nam różnicę przy zakupie 5.5 tyś na korzyść ciężarówki przy zakupie.

Przy założonym okresie eksploatacji (5lat; 25000km rocznie; 8l/100km) na VAT  zawartym w paliwie zaoszczędzamy ok 5.9 tyś.

Po tym okresie teoretycznie w kieszeni pozostaje nam 11.4 tyś zł.
AUTO-MOTO GAZETA

DLA TOYOTY YARIS JEST APLIKACJA DLA ODLICZENIA VAT DLA WIELU MODELI

Oferta TOYOTY

PROGNOZA FISKUSA wg. Macieja Grabowskiego wiceministra finansów

 Powrót samochodów z kratką po wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości wprowadził wiele zamieszania. Zależy nam na likwidacji absurdu, którego symbolem stało się ciężarowe porsche, jak i wyeliminowaniu wątpliwości podatników w tym zakresie. Przy projektowaniu nowego rozwiązania rozróżniliśmy dwie sprawy: odliczanie VAT od paliwa i od zakupu aut.

Zacznijmy więc od odliczania VAT od paliwa.

– W tym przypadku chcemy skorzystać z art. 177 Dyrektywy 112 i wystąpiliśmy do Komitetu ds. VAT w UE z wnioskiem o konsultację o czasowe zawieszenie prawa do odliczania VAT od paliwa dla aut osobowych.

Czym jest art. 177 dyrektywy?

– To przepis, który pozwala na zawieszenie odliczania VAT w przypadku złej koniunktury. Teraz ten argument jest jak najbardziej uzasadniony, bo mamy trudną sytuację gospodarczą.

INTERIA/GAZETA PRAWNA

ZAMIESZANIE PRAWNE

Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznał, że polskie przepisy w zakresie ograniczenia odliczenia podatku VAT od paliwa nabywanego do napędu samochodów firmowych, które zostały wprowadzone 1 maja 2004 r. i następnie zmienione 22 sierpnia 2005 r., są sprzeczne z przepisami unijnymi. Dlatego można znów odliczać całość kosztów paliwa wraz podatkiem VAT. Jednak, aby tak się stało, poza montażem kratki samochód musi mieć również homologację producenta lub importera. Wymóg ten wynika z rozporządzenia ministra finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym. O homologację taką może starać się wyłącznie producent lub importer nowych samochodów. Przedsiębiorca zmieniający rodzaj i przeznaczenie samochodu osobowego na ciężarowy również musi takie świadectwo uzyskać, ale w praktyce jest to raczej nieosiągalne.
 

Szerokiej drogi


Dodaj komentarz so far
Dodaj komentarz



Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s



%d bloggers like this: